SEARCH

Most Wanted:

........................................................................................................................................................... Wahai Rabb kami, berilah kami rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami. ........................................................................................................................................................... ...Wahai Rabb kami, berilah kami rahmat dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami...

Sunday, August 29, 2010

2010年8月29日

Bagi gw 20xx年8月29日 adalah tanggal yang berarti ohohohohoh


Dua tahun yll gw diwisuda tanggal segitu, tapi ada satu harapan yang dinanti namun tak kunjung muncul jua hingga dua tahun ini... Sepertinya masih harus sabar menanti... man jadda wa jadda :)


Itu juga tanggal miladnya B.Y.J. oppa :D






HAPPY BIRTHDAY Yong Jun oppa

1972年8月29日 - 2010年8月29日

Thursday, August 26, 2010

How to Deal With Unrequited Love | eHow.com

How to Deal With Unrequited Love | eHow.com

Being in love with somebody who doesn't love you can be a heartbreaking experience. Follow these steps to move past the pain and get on with your life.

Difficulty: Challenging

Instructions

  1. 1

    Accept the fact that he doesn't feel the same way about you. If you continue to believe that there is a chance he will eventually love you, you will never move on.

  2. 2

    Understand the reasons why she doesn't feel the same way. Understanding the reasons for the unrequited love will help you to move past the situation and get over her.

  3. 3

    Stay positive. Don't let this situation cause you to have bitter feelings toward finding someone who loves you. It will lead you toward becoming a bitter and unhappy person.

  4. 4

    Get your mind off of him. Spend more time with friends and family, and surround yourself with those who love and care about you.

  5. 5

    Keep busy. Throw yourself into your work or hobbies. If you don't have any hobbies there are plenty to choose from so it won't be difficult finding one.

  6. 6

    Focus on your future. Nobody has ever moved forward by constantly looking back. Focusing on your future will make you take your focus off her.

  7. 7

    Remind yourself of your good qualities. Just because one person does not love you does not mean you are not a good person. Remind yourself of that as often as necessary.

  8. 8

    Go out on dates. It may be difficult at first because your heart may still belong to him but the worst that could happen is that you meet someone you like to hang out with. You never know, you may meet someone you really like that feels the same way about you.

  9. 9

    Appreciate yourself. Realize that you don't need anyone to validate you and that you are still the wonderful person you were before the breakup. Remind yourself that most relationships don't work out and that your breakup isn't unusual. Work on gaining independence so that you can be just as happy alone as when you're in a relationship. That will make you more attractive.

  10. 10

    If you've been left before, think of how you overcame that pain. You did it once, you can do it again.

  11. 11

    Don't feed the monster. After a week or two of grief, stop yourself from indulging conversations about your lost love or from obtaining information about them. In time, your grief will fade on its own, provided you let it.

  12. 12

    Ask yourself, "Why would I want to be with anyone who doesn't love me back?" You deserve better. You may discover you are repeating a pathology from your childhood, clinging to someone who doesn't appreciate you in an effort to win the approval you could not get from your parents. Seek professional help to dig deeper if you suspect this is true.

Tips & Warnings

  • Avoid seeing her. Some situations are unavoidable, such as if you work together or have a class together, but void going to the same hangouts or other social places you know she frequents.
  • Laugh a lot. Watch a funny movie, go see a comedy show or hang out with your funniest friends. Laughter helps prevent you from becoming depressed and dwelling on the requited love.
  • Treat yourself. Buy that fabulous pair of shoes that you've had your eye on or get that massage you know you deserve.
  • Don't be angry. Your feelings of anger will seep into every aspect of your life. You will alienate friends if you become angry and take that anger out on them.
  • Don't shut yourself off. Believe it or not, she is not the only girl for you. Move on so you don't miss out on finding someone really special.
  • If you can't get past this, seek professional help. Find out if what you felt for this person was genuine love or part of an addiction.

Tuesday, August 24, 2010

4 Weeks, 4 Seasons

Apa apaan seh, gw cape deh nyuruh2 orang buat wujudin keinginan gw...

Bete,,,, bisa aja seh gw handle sendiri cuman kan itu ga baik... weleh

more than 4 weeks di ignored syapaa yg ga bete!!
ukhuwahnya manaaaa... hix hix T__T

Thursday, August 12, 2010

Doa dan Harapan yang Berulang

***
Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan
dia akan menjadi teman menapaki hidup
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan di antara kami
Agar kemesraan itu abadi
Dan ya Allah... ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yang sejahtera dan abadi
Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan...
...Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya
Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya....
Ya Allah ya Tuhanku...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Karena Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini
Ya Allah...
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini
----------------------------------------
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini maupun di akhirat
----------------------------------------
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau ridhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh
Amin... Ya Rabbal 'Alamin


*dari dudung.net*
***

Wednesday, August 11, 2010

Taqobalallahu mina wa minkum

kepada semua teman pada umumnya dan pelanggan EshuCell pada khususnya:

Walaupun hati tidak sebening XL dan secerah MENTARI. Banyak khilaf yang buat FREN kecewa, kuminta SIMPATI-mu untuk BEBAS-kan dari ROAMING dosa dan kita semua hanya bisa mengangkat JEMPOL kepadaNYA yang selalu membuat kita HOKI dalam mencari kartu AS selama kita hidup karena kita harus SMART dan FLEXI-bel untuk menerima semua pemberianNYA dan menjadi MATRIX kehidupan ini.. Dan semoga amal kita tidak ESIA²

Taqobalallahu mina wa minkum :)
Mohon maaf lahir batin :D

Monday, August 9, 2010

Subhanallah

hari jumat itu sorenya hujan gede banget... gw sangsi bisa rapat ga ya di DPRa...
pas ditanya ternyata rapatnya jam 19:30, ah mungkin dah selesai ujannya..

gw emang dah bilang telat sih datengnya en then, br siap jam 8 kurang...
brangkat.. jalanan sepi coz abis ujan,, di jalan kecil gw liat kucing lagi manjat2 tempat sampah kaleng cat besar.. ternyata dia lagi nolongin temennya yg masuk kaleng itu tapi ga bisa keluar

subhannallah.... ini adalah petunjuk, ketika kita menolong saudara kita yg dalam kesusahan.. maka... (u know lah)

dan ketika sampai di lokasi, yap..! tak ada satupun yg hadir sampe gw nunggu j.9...

pengorbanan...!! ketika kita terjun ke sebuah medan yang tak biasa kita jalani....

padahal gw pj acara hr ahad, dan itu blm jelas rundown acaranya... sementara perangkat acara blm gw bikin...

ya sudah, sabtu gw bolos jam kedua aja,,, ngajak habi dan murni serta icha buat bantuin 6 spanduk, >100 ronce2... ii waw.. Allah mah pasti akan mendatangkan 'burung ababil' nya :)

Snapshotnya:

My Design & Pict ~ Collect